mamawkuchni

Słodko i zdrowo

Moje dzieciaki uwielbiają słodycze i gdyby mogły żywiłyby się tylko nimi. Na pewno nie jedna mama to zna i ma podobne doświadczenia. Postanowiłam, że słodycze w małej ilości będą dozwolone, ale postaram się zastąpić niezdrowe batoniki czymś pożywnym i równie smacznym.

Jeden z ulubionych i bardzo prostych deserów, które serwuje w moim domu to jogurt grecki z owocami, miodem i plasterkami migdałów. Jego wykonanie zajmuje dosłownie chwilę, a jest przepyszny i zdrowy. Wypełniam 1/3 szklanki jogurtem greckim lub naturalnym. Dodaję trochę pokrojonych truskawek (mogą to być maliny, banany, jagody, zazwyczaj dodaję to co akurat mam w domu chociaż dzieciaki najbardziej lubią truskawki). Posypuję całość odrobiną migdałów i polewam łyżeczką miodu. Deser jest przepyszny.

Kolejny pomysł na słodką i zdrową przekąskę to zamrożony jogurt. Jogurt może być dowolny, owocowy, waniliowy, zależnie od tego co lubimy, wbijamy w opakowanie delikatnie patyczek do lodu i wsadzamy do zamrażalki. Po kilku godzinach jogurtowe lody są gotowe.

Moje dzieciaki uwielbiają też makaron z serkiem twarogowym i cukrem. Nie jest to do końca zdrowe danie ale czasem im je serwuje, szczególnie, że sama mam do tego dania słabość 🙂

Ryż na mleku z truskawkami i bananami też daje rade. Ryż zalewam mlekiem dodaję trochę pokrojonych owoców i też polewam miodem żeby było troszkę słodsze. Czasem polewam im taki ryż roztopioną mleczną czekoladą 🙂

I ostatni pomysł na dzisiaj to naleśnik z bananem, serkiem twarogowym i masłem migdałowym. Masło migdałowe primavika u mnie pojawia się dość często, dodaje je do deserów i sosów. Sprawia, że smak potrawy jest ciekawszy i dzieciaki chętnie je pałaszują 🙂

Czym wy zastępujecie batoniki? Jakie słodkości jadają wasze pociechy ? 🙂

Skomentuj

Information

This entry was posted on 15 kwietnia 2015 by .
