mamawkuchni

Świeże zioła w kuchni – które uprawiać ?

Jakiś czas temu postanowiłam kupić sobie parę ziół w doniczkach, udało mi się je przesadzić i teraz delektuje się ich pysznym smakiem, a także wyglądem. Zioła zasadzone w doniczka stają się prawdziwą ozdobą kuchni. W jakie zioła najlepiej zainwestować?

U mnie na pierwszym miejscu zawsze jest bazylia, uwielbiam ją w każdej postaci i dodaje do wielu dań. Sprawdzi się do sosów, sałatek i dań mięsnych. Suszona bazylia też ma genialny smak.

bazylia

Jeżeli lubicie zupy to pietruszka musi zawitać do waszej kuchni. Dodaje smaku, a dzięki pięknemu wyglądowi sprawdzi się także jako ozdoba.

pietruszka

Do sosów i potraw włoskich sprawdzi się oregano. Bardzo fajna przyprawa, ma mocny smak i z pewnością urozmaici nasze dania.

oregano

Szczypiorek jest łatwy w utrzymaniu i też nadaje się do wielu potraw. U mnie najczęściej łączy się z jajkiem (jajecznica, omlet, pasta jajeczna). Można go dodać do kanapki, sosu czy sałatki, każdej potrawie doda smak.

szczypiorek

Na sam koniec tymianek. Używam go tylko czasem do ryb lub pieczonych mięs. Bardzo dobrze pasuje do dziczyzny i sosów.

tymianek

Te zioła warto mieć w swojej kuchni, nie tylko suszone ale też świeże. Dzięki nim możemy eksperymentować ze smakiem potraw i cieszyć się aromatycznymi daniami.

Gdzie kupimy świeże zioła? Teraz dostępne są w prawie każdym supermarkecie. Jeżeli macie ochotę hodować je od początku w sklepie ogrodniczym można kupić nasionka.

Jak zasadzić? Można kupić kilka małych doniczek i przesadzić do nich zakupione zioła albo posadzić wszystkie w jednej większej. Ja moje zioła zasadziłam wszystkie razem w dużej doniczce i postawiłam na oknie. Zachęcam do używania tych ziół, aromat i smak będzie wspaniały 🙂

Skomentuj

Information

This entry was posted on 30 kwietnia 2015 by .
